Вивчення професійних намірів 96 учнів, 66 батьків. 2023-2024 н.р. Результати опитування учнів 9-их класів та їх батьків

Цілісна програма профорієнтаційної освіти Чернівецького ліцею № 19 ім О. Кобилянської.

Вибір професії – важлива ланка у життєвому і професійному становленні людини. Саме професія дає їй змогу задовольнити основні свої потреби, відчувати задоволення від роботи, реалізувати себе як особистість. На сучасному етапі актуальним стає набуття дітьми та підлітками адекватних уявлень і знань про сучасну професійну діяльність, формування у них психологічної готовності до вибору майбутньої професії та трудової діяльності. Робота ліцею з професійної орієнтації спрямована на професійне самовизначення учнів, насамперед виявлення й розвитку їх схильностей і здібностей, формуванню мотивів вибору професії, професійних інтересів, моральних та інших якостей, важливих для майбутньої трудової діяльності.

З метою забезпечення цілісності освіти, профорієнтація має починатися з початкової школи і тривати до завершення повної загальної середньої освіти. Профорієнтаційні заходи сприяють розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, здібностей і потреб учнів, їхньої творчої самостійності, які забезпечать випускникам школи можливість успішно самореалізуватися в житті та професії. Профорієнтація впроваджується із врахуванням вікових особливостей розвитку та потреб дітей і надає можливість подолати розбіжності у їхніх досягненнях.
Програма містить три наскрізні напрямки, які представлено в профорієнтаційному змісті освіти на кожному рівні лілейної освіти:
- власний особистісний розвиток через професійну орієнтацію або пізнання власних ресурсів та планування власного розвитку;
- вивчення світу професій і ринку праці;
- зв’язок між освітою і ринком праці;
- розвиток навичок для власної професійної орієнтації та побудови кар’єри.

Для формування спрямованості ліцеїстів на майбутній професійний успіх і його реалізацію, педагоги ліцею у своїй навчально-виховній роботі орієнтуються на такі концептуальні засади:
- організація інформаційного середовища, яка передбачає створення інтернет сторінок на сайті ліцею,
- оформлення профорієнтаційного куточка,
- друк матеріалів з профорієнтації , оформлення листівок, буклетів, проспектів, слайдів, плакатів та ін.;
- використання засобів масової інформації (преса, радіо, телебачення, Інтернет, бібліотеки);
- співпраця з міською службою зайнятості;
- залучення до профорієнтаційної роботи батьків учнів та випускників;
- включення у зміст навчальних та профільних предметів інформації профорієнтаційного характеру;
- психологічний супровід вибору старшокласниками професії;
- виховна робота (години спілкування, очно-заочні екскурсії у вищі навчальні заклади, зустрічі з представниками різних професій;
- проведення спецкурсів, факультативів з профорієнтації;
- співпраця з вищими навчальними закладами.
Профорієнтаційне навчання проводиться на основі інтегрованих підходів. Формами та інструментами профорієнтаційного навчання відповідно до вікових категорій є : інтегровані уроки, наскрізна профорієнтація, профорієнтаційні кейс-уроки - зв’язок навчання та предметів з життям; профорієнтаційні ігри; інтерактивні заходи — ярмарки та пікніки професій, професійні майстер-класи - практичні проєкти, соціальні проєкти, заходи для ознайомлення з професіями; профорієнтаційні конкурси та змагання; тренінги та заняття з сучасних навичок та наскрізних умінь; обговорення, дискусії, дебати про професії, компетентності майбутнього; індивідуальні та групові проекти.

План профорієнтаційної роботи ліцею на 2023/2024 н.р.

Кiлькiсть переглядiв: 313

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.